Film-o-story: The Purge

Niet dat ik een enorme filmfreak ben of zo, maar op z’n tijd een filmpje kijken vind ik best leuk. En vandaag was dus typisch zo’n dagje. ‘The purge’! De radiocommercial klonk al erg spannend en toen ik de trailer zag was ik om, deze film moest en zou gecheckt worden, en wel op groot scherm. Grappig, de popcorn zat gewoon in een emmer, van de smurfen nog wel. 
 
Maar ‘The purge’ dus. Een thriller die zich afspeelt in het Amerika van 2022  tijdens de jaarlijkse ‘purge’. Één nacht zijn er dan 12 uur lang geen hulpdiensten bereikbaar en is iedere vorm van criminaliteit, inclusief moord, legaal. Deze nacht wordt jaarlijks door vele Amerikanen gebruikt om zich van alle agressie van het afgelopen jaar te kunnen ‘zuiveren’, en daarmee anderen dus de meest afschuwelijke dingen aan te doen. Hele groepen mensen trekken erop uit om zich los te laten op daklozen en zwervers. De familie Sandin is een welgesteld gezin wat denkt veilig te zitten, mede door hun ijzersterke beveiligingssysteem. Maar op het laatste moment laat de zoon van het gezin een onbekende, dakloze man binnen, die achterna gezeten wordt en dus vreest voor zijn leven. Vanaf dan is het gezin ineens alles behalve veilig.
 
 
Oordeel? Nu ben ik, vooral als het om thriller/horror films gaat, een leek, dus kan ik alleen maar mijn mening geven. En die is, dat ik het een gave, super spannende film vind, die ook nog eens zo mooi realistisch in elkaar is gezet, terwijl het verhaal heel erg fictie is. Weten hoe de film afloopt? Ga ‘m checken, het is een aanrader! Denk ik. Vind ik. Als filmleek. 

En jij? Nieuwsgierig geworden, of misschien de film al gezien? Wat vind je?
Een gedachte over “Film-o-story: The Purge

Geef een reactie

