How to: Pesto

Groen is goed. Of nou ja, in dit geval zeker. Vind ik. Want ja, ik ben gek op pasta. En op pesto, die ik tot voor kort altijd in de rode variant at. Maar sinds een tijdje ben ik ‘into’ de groene pesto. Simpel receptje, maar leuk om te maken en vooral heel lekker 🙂
Dit is wat je nodig hebt. Ongeveer een halve plant basilicumblaadjes, een handje pijnboompitten, een handje walnoten, ongeveer 50 gram geschaafde pecorino of Parmezaanse kaas, en (afhankelijk van hoe sterk je de smaak wilt hebben) 1 of 2 teentjes knoflook.
Dit alles gooi je in de hakmolen of keukenmachine, zodat je een mengsel van de ingrediënten in kleine stukjes overhoudt.
Doe het mengsel in een smal bakje of kommetje, giet er wat olijfolie bij en zet de staafmixer erop, tot je een glad prutje over hebt.
That’s it! Hartstikke lekker op bijvoorbeeld een toastje of een tosti, met een laagje kaas en/of tomaat erover. Gisteravond heb ik er ‘pasta pesto’ van gemaakt, ik heb hem namelijk gegeten met tagliatelle, nog wat losse blaadjes rucola en geroosterde pijnboompitjes. Smullen!
Geef een reactie

