Wat een held

Een paar dagen terug las ik op internet iets over een man die geboren werd zonder armen en benen. Ik ben een beetje gaan googlen en kwam uit op Nick Vujicic. Hij is 30 jaar, woont in Californië, en er is nooit een medische verklaring geweest voor het ontbreken van zijn ledematen.
Ondanks dit alles kan hij enorm goed omgaan met zijn handicap, heeft hij zijn eigen non-profitorganisatieheeft hij meerdere boeken geschreven en reist hij bijna de hele wereld over om presentaties te houden over handicaps, de betekenis van het leven, en ga zo maar verder.
Deze man haalt, terwijl hij dankzij zijn handicap, heel erg beperkt is, het maximale uit het leven. Zoals je ziet in het filmpje heeft een enorm positieve insteek, en door zijn manier van vertellen vergeet je bijna hoe zielig het eigenlijk is. Ik vind het écht heel bijzonder en wat mij betreft verdient deze man dan ook echt een lintje. Binnenkort ga ik sowieso een van zijn boeken lezen, want daar ben ik inmiddels erg nieuwsgierig naar geworden.
Een vriendin van me, Sophie, stuurde een filmpje door, waar Nick de hoofdrol in speelt. Ik kan er veel over zeggen, maar misschien kan ik het maar beter plaatsen, zodat je het zelf kunt kijken.  Het is prach-tig.

 

Had je wel eens eerder van Nick gehoord? En zijn er ook mensen die jij een held vindt?
Geef een reactie

