“Wat vind ik dit tof!’’

Of: “Ik ben hier helemaal verliefd op”. Ik weet het, het zijn zinnen die ik vaak gebruik. Maar er zijn gewoon zo vaak dingen die ik ontdek en waar ik heel erg enthousiast over ben. Zo linkte ik bijvoorbeeld een tijdje geleden in mijn blog al naar Dion Varossieau. Toch vind ik het leuk om even wat dieper in te gaan op zijn werk. Omdat… Nouja, waarschijnlijk is dat inmiddels wel duidelijk. 
Tijdens de open studio dagen was Dion in één van de studiogebouwen een ‘live painting’ aan het doen. Ik kon er gewoon niet ‘zomaar’ voorbij lopen en vond het heel bijzonder om te zien hoe hij aan het werk was. Ook raakte ik even met hem aan de praat en hij vroeg me wat ik nog miste in zijn werk. Misschien waren wat kleine donkere accentjes erbij wel leuk. “Ja! Ga ik voor je doen”, was zijn antwoord. “Kom over een halfuurtje maar terug.”
Helaas duurde de radioworkshop die we daar deden te lang om terug te kunnen gaan, maar gelukkig heb ik het eindresultaat nog kunnen zien op zijn Facebook. Wauw, ik vind het geweldig geworden.
Een paar andere voorbeelden van zijn werk. Aangezien ik gek ben op blauw en paars, denk ik dat ik hier verder niet veel over hoef te zeggen om duidelijk te zijn. J
 
 
Dion heeft begin dit jaar de awards mogen maken voor de vak- en publieksprijzen. Deze schilderde hij op één groot doek, die in 26 stukken werd verdeeld voor de winnaars.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg blij ben met het ontdekken van zijn kunst, en dat ik, als ik eens geld over heb, sowieso van plan ben iets van hem te kopen. Zo!!! Ongelofelijk!!! Gaaf!!!
Goed. Tot zo ver mijn enthousiasme. Hou je ook van kunst? En wat voor kunst dan? Fijne zondag!
Geef een reactie

