Foreign foooood

Het slaat misschien nergens op, maar ik wilde al best een tijd een rondje supermarkten doen in het buitenland. Wat natuurlijk redelijk voor de hand liggend is, is dat ze in andere landen ook andere, en andere soorten producten hebben. I like! Altijd leuk om nieuwe dingen te proberen.
Een behoorlijk volle tas, en eenmaal uitgestald schaamde ik me toch wel best een beetje. Vooral omdat er totáál niets tussen zit wat écht nodig was. Maar ook niets wat je hier in Nederland makkelijk kunt krijgen. Of in ieder geval, niet dat ik weet.
Alles komt uit Kranenburg, een klein dorpje in Duitsland, in de buurt van Kleve. Er zijn daar drie verschillende flinke supermarkten, waaronder de Aldi, die daar trouwens een veel ruimer assortiment heeft dan hier in Nederland.
Wat ik daar in de Aldi tegen kwam had dus echt nog nooit gezien. Maar wat tof! Met één druk op de knop van deze automaat heb je een vers gebakken broodje voor je neus liggen.
Uiteindelijk had ik twee ‘pretzels’ en een zadenbroodje. Pretzels zijn typisch Duits. Ik had ze nog niet eerder gegeten, maar had zeker niet verwacht dat ze zó lekker zouden zijn. Het is gewoon een soort brood, met een ietwat zoutere, gladde korst. Geweldig.
Van een aantal dingen uit deze hamstervoorraad aan voedsel zal ik binnenkort wat gaan bloggen.
Heb jij ook favoriete buitenlandse producten?
Geef een reactie

