Wat voor sommigen vandalisme is…

Is als je het mij vraagt pure kunst. In ieder geval wel op deze manier. Voor mijn verjaardag die inmiddels al weer een maand geleden is, kreeg ik dit boek. 1000 ideeën voor graffiti en street art. Die cover alleen al vind ik heel erg tof.
Als je deze cover omslaat staat het boek meteen helemaal vol met allemaal verschillende foto’s van street art.
Er staan natuurlijk hele vette kunstwerken in, grote en minder grote werken, maar buiten dat bevat dit boek ook een aantal foto’s die gewoon erg mooi zijn.
Eenvoud kan soms heel erg mooi zijn. Ook daarvan levert dit boek een aantal voorbeelden, zoals deze. Niet heel kleurrijk, geen hele speciale vormen, gewoon redelijk basic en toch springt het er uit.
Deze pagina’s daarentegen benadrukken ook weer hoe tof felle kleuren kunnen zijn.
Of je zal je centjes maar op een van deze locaties verdienen. Dat werkt sowieso lekkerder dan een saai, grijs of wit kantoor. Denk ik.
Maar buiten tags of andere teksten kom je ook veel illustraties, figuren, beesten of what ever tegen.
Inmiddels was al bekend dat ik behoorlijk gek ben op dit soort dingen, kortom, dit boek is voor mij persoonlijk echt topvermaak.
Wat vind je ervan, kunst of vandalisme? Fijne zaterdag!
2 gedachtes over “Wat voor sommigen vandalisme is…

Geef een reactie

