Film-o-Story: The Conjuring

Had ik het pas nog over de grappigste film die ik ooit heb gezien, ga ik het nu ineens hebben over de aller engste tot nu toe. ‘The Conjuring’. 
De familie Perron verhuist naar een mooi, groot (typisch Amerikaans) huis in Harrisville, waar al snel blijkt dat er het één en ander niet helemaal ‘oké’ is. Het huis wordt namelijk getreiterd door demonen (geesten met kwade bedoelingen). De familie besluit de hulp in te schakelen van ‘demonologen’ Ed & Lorraine Warren. Maar ondertussen stapelen de enge, onverklaarbare gebeurtenissen zich op…

Van spoken, geesten en vreemde geluiden, tot duivel uitdrijvingen, lijken en behekste poppen, deze film bevat het allemaal. De pop, genaamd Annabelle, is een detail uit een eerdere zaak van ‘The Warrens’, die Ed sindsdien in een kamer van hun huis bewaart, samen met een heleboel andere ‘behekste’ spullen.
Om het allemaal nog iets mysterieuzer te maken, de film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Ed is inmiddels overleden, maar Lorraine Warren leeft nog steeds, is 86 jaar en houdt de ‘verzameling’ van haar man in stand. Wat betekent dat pop Annabelle nog steeds in haar huis staat. Ik geloof niet echt in geesten, maar persoonlijk zou ik het van die pop in mijn buurt, toch een beetje benauwd krijgen.
Mijn oordeel is waarschijnlijk al wel duidelijk: Wat vreselijk enge, maar hele gave film! Daarbij is hij ook nog eens prachtig gemaakt, dus zeker wel de moeite en het geld waard.

Geloof jij in geesten en lijkt deze film je wat? 

Geef een reactie

