Een dagje als…

Student. Maar dan wel écht, wat betekent: Op de universiteit! Waar ik natuurlijk met m’n mbo helemaal niet thuis hoor. Toch heb ik het gedaan, meelopen op, jawel, de Erasmus Universiteit in Rotterdam! Waar Casper econometrie studeert.
E-co-no-me-trie. Voor dat ik Casper kende had ik er ook werkelijk nog nooit van gehoord. Laat staan dat ik wist wat het was. Het enige wat ik wist was dat ik het moeilijk vond klinken. En mijn vermoeden bleek volledig te kloppen. Kort gezegd is het wiskunde in het kwadraat. Kortom, mijn maatje is stiekem een behoorlijke nerd.
Tijdens het college dat ik mee volgde, stond ik echt versteld. Het ene moment dacht ik er nog wel iets van te begrijpen, waarna ik na één keer met mijn ogen te knipperen, me echt afvroeg waar het ook alweer precies over ging. Dus probeerde ik maar iets aan m’n eigen huiswerk te doen. Gelukkig was er zelfs Starbucks op de campus, die trouwens enorm is, voor iemand als ik, die niets gewend is, haha.
Terrasje pikken, een wonder dat we op 1 oktober nog lekker in het zonnetje zaten!
Maar ik verwachtte bij mijn ‘pikante nacho’s’ die ik bestelde niet zo’n groot bord. Wow. Het was heerlijk, maar ik zat wel even flink vol.
Zoals Den Bosch de leuke ‘bolwoningen’ heeft, heeft Rotterdam natuurlijk de ‘kubuswoningen’. En ik vind ze leuk.
M’n treinreis terug plande ik niet zo heel handig. Ik heb het stuk Den Haag – Utrecht notabene met een sprinter (!!) afgelegd. Waar ik bijna anderhalf uur over deed, en uiteindelijk dan ook behoorlijk laat thuis was. Oepsss.
Maar ik kan wel zeggen dat ik op een universiteit ben geweest, én een gezellige dag heb gehad!
Hoe was jouw week?Fijn weekend nog!
Geef een reactie

