Een beetje heel veel van

School. De laatste tijd heb ik het er behoorlijk druk mee gehad, en eigenlijk nog steeds. Sinds kort volg ik namelijk op een opleiding maatschappelijke zorg, die, vergeleken met de opleiding grafische vormgeving die ik vorig jaar deed, nogal erg veel theorie is. Een behoorlijke omschakeling dus. Gelukkig is het wel leuk en gezellig, maar het is wennen. En dat merk ik dat helaas ook aan mijn concentratie.

 

Gelukkig was ik maandagmiddag redelijk vroeg vrij, waardoor ik nog héél even tijd had om wat aan mijn huiswerk te doen. Maar ook had ik mijn lieve opa en oma al een poosje niet gezien, en was het ook wel leuk even om daar langs te gaan!

Resultaat: Van huiswerk kwam niet zo veel, want er was ouderavond op school. Waar ik bij moest zijn, aangezien het organiseren van deze avond een onderdeel was van onze integrale opdracht, die studiepunten op kan leveren. Onderweg had ik prachtig zicht in de autospiegel. Ik zeg het vaker, maar toch doe ik het nog een keer: van dit soort kleine dingen kan ik zo genieten.
De ouderavond verliep aardig gladjes. Wij als groepje hadden voor het zorgonderdeel ‘blind proeven en voelen’ voor de ouders geregeld. Kort gezegd zaten we met een schoendoos vol chocolade, plus een aantal mandarijnen. Wat er met de overgebleven chocolade is gebeurd spreekt, neem ik aan, voor zich.
Dinsdag ging ik aan de gang voor muziek. Ik ben totáál niet muzikaal, maar aangezien ik enorm van schrijvenhoud, probeerde ik daar wat mee. En het deed me goed. Het was even geleden, dus fijn om het weer te doen.
De site van whatsapp was gehackt door de Palestijnse Anonymous, ontdekte ik. En dan hoorde je ook nog een vrolijk deuntje (het volkslied?) er achter. Tot slot de spelfout: ‘tow’ in plaats van ‘two messages’. Stiekem moest ik hier echt heel erg om lachen.
Woensdag was ik vrij. Heerlijk, een beetje langzamer opstaan, en alles wat relaxter kunnen doen. Met Guus Meeuwis’ nieuwe album aan, in m’n eigen tempo wat huiswerk gedaan en daarmee ook het eerste ‘echte’ verslag van dit jaar afgerond. Best wel trots, helemaal toen we gisteren, donderdag, voor de bijbehorende presentatie een 8,5 binnensleepten!
Op zich wel een reden om mezelf te trakteren op een grote beker Starbucks, die je tegenwoordig ook op het station in Eindhoven kunt halen! Nieuwe smaak: ‘Pumpkin Spice Latte’oftewel, met pompoen. Een heerlijk herfstsmaakje die naar mijn zin veel te snel op was J.
Hoe was jouw week? Fijn weekend! 
2 gedachtes over “Een beetje heel veel van

Geef een reactie

