Tony’s Chocolonely

Het is wat met mij. Ik kan niet meer normaal door een supermarkt lopen zonder iets mee te nemen om over te bloggen. En inmiddels begint dit tafereel zich zelfs op internet voor te doen. Toen ik op Iris haar instagram zag dat er nieuwe ‘limited editions’ van Tony’s Chocolonely zijn, moesten die er dan ook direct komen. 
Hier in de buurt kon ik ze nog niet gevonden krijgen, dus heb ik ze maar besteld! Ook wel eens leuk, chocolade in je brievenbus.
Allereerst moet ik zeggen dat ik de verpakkingen er echt heel erg leuk uit vind zien. Lekker vrolijke kleurtjes en toch nog precies in de huisstijl van Tony’s.
Deze reep bestaat uit melkchocolade met kleine stukjes koek en chilipeper.
Een stuk chocolade met redelijk grove structuur een goede bite, waarbij in eerste instantie het chili extract niet zo opvalt. Maar als je hem eenmaal door hebt geslikt, proef je het enorm in de nasmaak! Hij is best scherp, maar zelf houd ik daar wel van.
Dit is een pure variant, met meringue en kers.

Eigenlijk vreesde ik een beetje voor deze reep, aangezien ik helemaal niet zo gek ben op pure chocolade, en die dan ook eerder zal laten staan. Maar wat is dit me meegevallen! Ik vind hem zelfs gewoon écht lekker. Hij is niet ‘te’ puur, ik proef de kers en meringue er duidelijk in, maar toch laten deze smaken genoeg over voor de pure smaak. Dit is de eerste reep pure chocolade die ik van kop tot kont alleen op zou kunnen eten.

En dan is er nog een andere variant melkchocolade, met kokos, amandel en kaneel.
Hoewel ik alle drie de repen geweldig vindt, spant deze toch echt wel de kroon. De structuur vind ik alleen al geweldig, je kunt de amandelen zo zien zitten. Ruik je er aan, dan komt een lekkere kokos/chocolade geur je tegemoet, die mij persoonlijk een beetje doet denken aan Bounty. De bite van de amandel in combinatie met de smaak van kaneel en een beetje kokos, zorgt voor een smaak die, voor mij in ieder geval, perfect is. Dit is dus het gevaarlijke er aan, want ik zou zo de hele reep naar binnen kunnen werken, haha.
Tot slot valt het me bij Tony´s steeds weer op dat de repen er anders uit zien dan andere chocoladerepen. Alsof ze als het ware al gebroken zijn. En hoe komt dit nu precies? Tony’s heeft hier een redelijk logische verklaring voor: “Gek eigenlijk, dat alle blokjes van een chocoladereep even groot zijn terwijl het in de chocoladeketen zo ongelijk verdeeld is.” Dat is dus ook de reden waarom dat bij deze chocolade niet zo is. Het positieve is dan ook: Tony’s is 100 procent fairtrade, slaafvrije chocolade! Dat maakt het nog iets lekkerder als je het mij vraagt.
Wat is jouw favoriete chocolade? En zou je (een van) deze wel eens willen proberen? (Haal ze dan snel, want ze zijn limited, dus op=OP!)
Een gedachte over “Tony’s Chocolonely

Geef een reactie

