Een koekjesmonster.

Eigenlijk ben ik er wel eentje. Koekjes zijn gewoon heel erg lekker. Goede reden om er een aantal te testen, en dat als excuus te gebruiken om er veel te kopen. J

Een tijdje terug was ik met Eva bij Ikea, en daar zagen we op de ‘food’ afdeling deze suikervrije haverkoekjes. We waren nieuwsgierig en hadden trek, dus namen we ze mee.

Goede keus! Ze waren dezelfde avond nog op. Een beetje aan de zoute kant zijn ze dus wel, maar dat is eens wat anders. En de stukjes haver zijn behoorlijk groot. Niet veilig (voor mij in ieder geval) als je het bij één koekje wilt houden. Helaas ben ik er achter gekomen dat niet elke Ikea deze koekjes heeft, omdat de food afdelingbij sommige vestigingen kleiner is.
Verkade Knappertjes Volkoren. Voorheen waren er al knappertjes, maar dit volkoren variant hiervan is nieuw. Een dun koekje voor de kleine trek, met granen. Persoonlijk houd ik van wat structuur in koekjes, en daarom vind ik deze ook zo lekker!
 Per toeval kwam ik tijdens het boodschappen doen “San Francisco Kaneel” tegen. Ook houd ik van wat knapperigere koekjes, ik was deze nog niet eerder tegen gekomen en was er erg benieuwd naar.
Hoewel de koekjes enorm naar kaneel ruiken, is het wel gelukt typische ‘San Francisco’-smaak te behouden. Ik proef er zeker kaneel in, het had misschien een tikje nadrukkelijker gekund, maar lekker zijn ze zeker en ze snaaien makkelijk weg.
Aangezien ik niet iedere week bij Ikea kom, maar ik de koekjes helemaal bovenaan toch stiekem wel iedere dag wil kunnen eten, kocht ik Crunchy Koek Original, die er op het eerste gezicht een beetje op lijken.
In deze variant zit echter wél suiker, waardoor sommige mensen deze koekjes waarschijnlijk lekkerder zullen vinden dan die van Ikea. Zelf vind ik ze iets minder, maar ook deze zijn wel heerlijk knapperig en verslavend, dus een goede vervanger voor als er even géén Ikea-koekjes in huis zijn.
Van wat voor koekjes houd jij? En welke van deze lijken jou het lekkerste? 
Geef een reactie

