Lieve Guus,

Eindelijk was het dan vierentwintig oktober. Eindelijk was daar dan die avond waarop die kaartjes méér betekenden dan een beetje papier. Eindelijk stond je daar weer, lekker vertrouwd in dé lichtstad van Nederland. Kleiner en intiemer dan voorheen, in een prachtig theater.
En wat was het weer een avond. Je zong het zelf al: ‘Ik heb genoten’. Er zijn geen andere woorden voor, maar Guus, dit moet je weten: Wij genoten ook! ‘We wilden niet naar huis want van jou kregen we geen genoeg. We wilden niet naar huis, want met jou is het voor nacht altijd te vroeg.
Wat ik niet formuleren kan, breng jij onder woorden in je heerlijke muziek. Waar ik nog altijd even veel in mee ga en van geniet, als zeventien jaar terug, wat ik vermoedelijk de komende zevenentwintig jaar zeker nog zal blijven  doen.
Tot slot, als dit wél je laatste theatertour zou zijn (wat dus klinkklare onzin is), dan wordt jouw stamkroeg de mijne. Zodat we ooit met elkaar over rode broeken staan te praten, en ik je alles kan zeggen en vragen wat ik heb verzameld in de afgelopen jaren. Maar tot die tijd geniet ik van ieder ‘chanson’ van jouw kant,  en blijven je muziek en je shows, groot maar ook in het klein, voor mij altijd Groots!
2 gedachtes over “Lieve Guus,

Geef een reactie

