Toen ik zo’n tweeënhalf jaar geleden…

Mijn radio ook ’s nachts eens aanzette, tijdens een slapeloze nacht, had ik totaal niet kunnen voorspellen dat het voor mij zo veel zou kunnen veranderen, ook al klinkt dit (alweer, oeps) enorm cliché. Die nacht was ik tot drie uur klaarwakker, en kakte vervolgens langzaam in, met mijn oortjes nog in mijn oren.
Vanaf dat moment was de 53N8club voor mij meer dan alleen maar een radioprogramma. Al ken je de mensen achter de stemmen niet, je luistert naar ze, gaat met ze meeleven, en zo leer je ze toch kennen. Zo komt radio ineens een stuk dichterbij.
En afleiding was het. Afleiding die ik, tijdens de mindere periode in mijn leven, goed kon gebruiken. Gewoon even wat praatjes over koetjes en kalfjes, onbezorgd lachen om dingen die het nieuws nét niet waard zijn, bijvoorbeeld. Martijn en Daniël (en eerder ook Kim) boden het. Met de 53N8club uit m’n radio was alles weer even ‘oké’.
Maar het belangrijkste van alles zijn misschien wel de leuke, maffe, idiote vrienden die ik dankzij “de Clubba” heb leren kennen, Casper, Stefan, Oscar, Marco, Ziggy, Amrish en Chantal. Ons groepje vaste luisteraars werd langzaam een groepje lachende, kibbelende, soms het bloed onder elkaars nagels vandaan trekkende “matties” waar ik stiekem heel blij mee ben. Oeps, nu is het niet stiekem meer.
Helaas komt aan alle mooie dingen een eind, zo ook aan de 53N8club, door Martijn die naar Radio Veronica gaat verhuizen. Natuurlijk ga ik luisteren, maar dit is toch een beetje het einde van een tijdperk. Een tijdperk wat we morgenavond, (donderdag op vrijdagnacht vanaf 00.00u) tijdens de laatste 53N8club, live in de studio af gaan sluiten. Met alleen maar leuke mensen.
Een beetje dubbel is het wel, maar ik verheug me er op.
Tune in via 538.nl of zet je radio op 102 FM.
Geef een reactie

