Serious Request 2013 – Leeuwarden

(Wauw, ik heb lang niet geschreven. Hier niet in ieder geval. Ik schrijf iedere dag, maar voor bloggen heb ik het de afgelopen tijd nogal te druk gehad helaas.)
 
Oké, ik mag dan een trouwe luisteraar zijn van 538, maar zo af en toe ben ik dat ook wel eens stiekem wat minder. De 6 dagen voor kerst zijn daar traditiegetrouw een voorbeeld van. Dan gaat de gaat de radio namelijk full time op 3FM, en de TV zo veel mogelijk op 101TV, voor Serious Request! Om te beginnen is het natuurlijk een top actie waarin ieder jaar door middel van acties, donaties, verzoekplaten, veilingen en ga zo maar door, enorme bedragen worden opgehaald voor Het Rode Kruis. Dit jaar is het thema “Let’s clean this Shit up, om kindersterfte als gevolg van diarree tegen te gaan. Daarbij straalt de actie een heerlijke kerstsfeer uit en is het, als je het mij vraagt, een vast en bijzonder onderdeel van de decembermaand en het eind van het jaar.
Ook Casper en wilden onze bijdrage leveren en natuurlijk het een en ander van deze fijne sfeer mee pikken, en namen gisteren de trein naar het hele verre Leeuwarden, waar Coen, Giel, en Paul al sinds woensdag in het Glazen Huis radio maken, zonder eten (en mét vreemde sapjes!).
Dit is dus een klein voorbeeldje van die kerstsfeer. Overal lichtjes, heel veel mensen bij elkaar, en allemaal voor het goede doel! Ik vind het prachtig.
De grootste helden van deze week. Coen, Giel en Paul.
Haaaaaaai! Leuk dat er een fotograaf uit Leeuwarden rond liep, zodat we het niet helemaal met onze selfieshebben hoeven te doen. J
 
Toen Giel de brievenbus aan het legen was, vroeg ik of hem mocht liken met mijn like-stempel, in ruil voor geld, en ja, daar kan ‘ie natuurlijk geen nee op geven!
Helemaal los gaan en springen op “Eat Sleep Rave Repeat” levert dit soort plaatjes op…
Maar niet als je je sluitertijd héél hoog zet. Dan krijg je kwalitatief prima foto’s!
Friet, milkshakes en domme hoofden. Waarom ook niet?
Nou, dit dus!
 En die tussenstand! Wauw. Na tweeënhalve dag pas. Zó tof en bijzonder.
Kort samengevat: Een hele leuke avond! We waren langer onderweg dan dat we er waren, maar het was zeker de moeite waard!
Tot en met de 24e gebeurt er in en om het Glazen Huis in Leeuwarden van alles, dus tune in en vergeet vooral niet te doneren! Alle informatie vind je op 3FM.nl of seriousrequest.nl.
Geef een reactie

