Waarom 2014 een bijzonder jaar gaat worden…

Het is iets wat we steeds weer aan het eind van het jaar zeggen: ‘Volgend jaar wordt tof/leuk/bijzonder/geweldig!’. Om de zekerheid te hebben dat 2014 in ieder geval bijzonder wordt, heb ik twee dingen vastgesteld die ik komend jaar sowiesoga doen. Natuurlijk kan niet iedere dag een feestje zijn, maar een ‘standaard’ jaar gaat het absoluut niet worden!
Als eerst bedacht ik me na het schrijven van mijn blog over Serious Request, dat ik in 2014 meer voor dit goede doel wil doen dan ‘gewoon’ geld doneren. Natuurlijk is geld doneren ook super, maar het lijkt me tof om daar komend jaar nét iets harder voor te werken, zodat tijdens de ‘glazenhuisweek’ het geld met een nog beter gevoel kan overhandigen. Wat ben ik er eigenlijk enorm omheen aan het draaien, zeg! Kort gezegd: In 2014 ga ik drie keer, 6 dagen lang, doen wat de ‘bewoners’ van het glazen huis ieder jaar doen: leven op niets dan sap, en het geld wat ik gedurende die dagen niet uitgeef aan eten, snoep of wat dan ook, doneer ik vervolgens aan Serious Request. Om volgende week direct maar te beginnen. Het gaat zwaar worden, maar ik heb er ook wel zin in. Let’s do this!
Maar dit was nog niet alles. Ook ga ik in 2014 zo veel mogelijk opdrachten uit dit boek doen. ‘Thisbook will change your Life’. Het boek garandeert ‘365 dagen hysterisch leven’. Een goede manier om van mijn 2014 een gek, maf, idioot en álles behalve saai jaar te maken, lijkt me. Het boek bevat een typisch Amerikaanse ‘lifeplanner’ en zelfs een ‘mood chart’ (houd bij en laat aan je psychiater zien), dus dat betekent wat, haha.
Natuurlijk heb ik het boek al een beetje doorgebladerd, en er zitten wat bladzijdes tussen die een beetje ‘too much’ zijn, of gewoon onmogelijk. Hier heb ik iets op verzonnen, en dat is dat ik elke dag dat ik geen opdracht uit het change-your-life-boek doe, een opdracht uit dit boek doe, wat ik van Evakreeg, voor Sinterklaas.
Het staat vol met leuke doe-dingen. Van dingen die erg handig zijn, zoals het verpotten van een kamerplant, tot dingen als het maken van een schuimrubberzwaard. (“En de illustraties zijn zo mooi!”, sprak de vormgeef-lover in mij.)
Samengevat: 2014 wordt een ‘wow-jaar’.
Heb jij al toffe plannen/voornemens?
 
Een hele fijne jaarwisseling en een spetterend 2014 gewenst! 
Geef een reactie

