Leven op sap – week 1

 
Is voorbij! En ik moet eerlijk toegeven, het viel mee. Er zaten moeilijke momenten tussen, waarin ik dan ook echt snakte naar een flink bord patat met ordinair veel mayonaise, of juist naar een simpel kopje cup-a-soup, maar ik heb me in weten te houden en kan nu opgelucht zeggen dat de eerste actieweek voor Serious Request een succes geweest is. En écht honger heb ik niet eens gehad! Vandaag een deel van mijn ‘sapjesdagboek’ met succesvolle, maar ook wat minder succesvolle sappen. 
 
Sapje #1, maandag 6 januari:
Ingrediënten: appel, sinaasappel, braam, zwarte bes, banaan, ananas, lijnzaad.
 
Voor een eerste sapje vond ik hem niet tegen vallen, hij was te doen. Aangezien ik geen groot fan ben van banaan, was ik ook geen groot fan van het feit dat je de smaak ervan nog best goed proefde. Opvallend vond ik dat ananas, terwijl ik daar eigenlijk gek op ben, zorgde voor een lichtelijk nare nasmaak.
 
 
Sapje #2, maandag 6 januari (avondeten) bestond uit spinazie, rucola, cashewnoten, olijfolie en boerenkool, aangelengd met appelsap. Dit was een salade die we over hadden van zondag, die ik compleet ‘geblenderd’ heb. Ik vond hem lekkerder dan sapje 1, maar de structuur was vreselijk melig. Na hem door de zeef te hebben gehaald, was hij een stuk drinkbaarder (en waarschijnlijk ook vitamine-lozer).
De eerste dag was vooral afkicken van het tussendoor snacken wat ik nogal eens doe (slechte gewoonte), en voor mijn lichaam was het even omschakelen, dus ik had een klein beetje hoofdpijn, en af en toe voelde ik mijn buik, maar daar bleef het bij. 
 
 
Sapje #6, dinsdag 7 januari:
Ingrediënten: Sinaasappelsap, appelsap, (diepvries)cranberries, aardbeien uit siroop.
 
Dit compenseerde sapje 5, die niet zo was, volledig. In het boekje waar ik mijn sapjes bij hield stond letterlijk: “O. mijn. God. Deze is echt heel erg heerlijk. Ik denk dat dit de lekkerste is, maar aangezien ik nog niet eens op de helft ben… Is het in ieder geval de lekkerste tot nu toe!
Dinsdag was, ondanks het heerlijke late sapje, toch een dieptepunt. Ik was moe, futloos, hangerig en mijn concentratie was ver te zoeken. 
 
Sapje #7, woensdag 8 januari:
Ingrediënten: Kiwi, komkommer, blauwe bessen (diepvries), appelsap, lijnzaad.
Deze was lekker, zoeter dan verwacht en had een scherpe nasmaak. 

 

Sapje #8, woensdag 8 januari (avondeten)had alles in zich om een heel verantwoorde en goed vullende maaltijd te zijn. Paprika, tomatensap, komkommer, bieslook, cherrytomaatjes, en wat peper en zout. Maar helaas, hier viel echt nietslekkers van te vinden. Alsof je koude tomatensoep drink. Blergh.
Woensdag een stuk beter dan dinsdag. Wel had ik een klein dipje omdat ik mijn twee dagelijkse appels enorm miste. 
 
Sapje #11, donderdag 9 januari (avondeten):
Ingrediënten: spinazie, kokoswater, appelsap, kiwi.
 
Dit recept zag ik op het instagram account van stoere vrouwen sporten, en ik vond het er zo (lekker) groen uit zien dat ik het wilde proberen. Absoluut geen spijt van, jummie! Hierbij vond ik het geen probleem dat de structuur van het sapje niet zo fijn was.
Donderdag was eigenlijk een prima dag.
 
Vrijdag daarentegen was ik de halve middag in de stad en had ik ’s avonds een verjaardag, waar er natuurlijk allerlei lekkers op tafel stond, waardoor het wat moeilijker was om niets te eten, maar ik heb me braaf bij mijn sapjes gehouden. 
 
Sapje #17, zaterdag 11 januari was een bijzonder sapje. Het was namelijk de laatste, die Chantal en ik, tijdens de laatste Wave-(marathon)uitzending op een wel heel speciale manier opdronken. Live beelden wilde Stefan ons zeker niet onthouden.
En toen was het sapje op en zat ik, na een hele gezellige avond, in de trein te genieten van mijn, al zeg ik het zelf, welverdiende KitKat.
 
Hoe was jouw weekend? Fijne maandag! 
Geef een reactie

