Verslavend recept: chocolademousse.

IMG_6113

Aangezien ik zelf gek ben op chocolade (gek hè?), en dus als logisch gevolg ook op chocolademousse, vond ik het helemaal tof om het eens zelf te maken. Mijn moeder kwam met het idee toen ze zelf een tijdje terug een feestje gaf, en ik moet eerlijk zeggen: Dit valt totaal niet te vergelijken met een simpel bakje uit de supermarkt! Met een beetje knutselwerk maar een relatief eenvoudig recept maak je chocolademousse, zoals je het zelf wilt.

IMG_6100

De ingrediënten (gebaseerd op flinke porties voor 4 personen):

  • 3 eieren (alleen de eiwitten gebruiken)
  • ¼ liter slagroom
  • 200 gram chocolade
  • 2 volle eetlepels suiker

IMG_6108

Eerst klop je de slagroom en de eiwitten los van elkaar stijf, dit doe je bij elkaar in één kom en roer je het goed door elkaar (niet met de mixer).

IMG_6107

Zoals je ziet heb ik twee soorten chocolade gebruikt, wit en melk, zodat ik twee soorten chocolademousse kreeg. Je kunt natuurlijk zelf kiezen wat voor chocolade je gebruikt. Je smelt de chocolade in een pannetje boven een pan met heet, net niet kokend water.

IMG_6111

Deze gesmolten chocolade voeg je toe aan het mengsel van slagroom en eiwit en dit roer je voorzichtig door, net zo lang tot het een smeuïge massa is geworden, die egaal van kleur is.

IMG_6114

Verdeel het over schaaltjes en laat het minimaal anderhalf uur opstijven in de koelkast. Smullen maar!

Reuze verslavend, maar wel héél erg machtig.

Fijne  zondag! 

2 gedachtes over “Verslavend recept: chocolademousse.

Geef een reactie

