De eindeloze strijd met Flappy Bird

flappy bird

Ongeveer een week geleden is het nu dat ik mijn wekelijkse (maar soms toch dagelijkse) kijkje in de app store nam, om te ontdekken of er nog interessante nieuwe apps waren om mezelf eens leuk mee te verwennen. Nou, ik heb het geweten. Met stip op één in de categorie “populair gratis” stond namelijk het spel Flappy Bird. Ik vermoed dat ik er niets meer over hoef uit te leggen, want ineens was het er, en ook ineens speelde íédereen het.

flappy bird

Het lijkt zo makkelijk, een beetje met een vogeltje tussen buisjes doorvliegen, maar dit spel bewijst het tegendeel. Toen ik, na spel het een keer of tien gespeeld te hebben, nog niet meer dan twee punten gehaald had, besloot ik het te verwijderen. Stom spel, weg ermee. Echter stond het de volgende dag weer geïnstalleerd en wel op mijn telefoon. Als anderen het kunnen, kan ik het ook. En zo ben ik sinds dien lichtelijk verslaafd en dwangmatig bezig met dit irritant lastige spel, en is mijn highscore nog steeds niet hoger dan 13. Frustrerend!

Gisteren had ik het met een paar vriendinnen over Flappy Bird. Waarom kan dat stomme vogeltje niet eens gewoon recht vliegen? Waarop één van de drie antwoordde: Hij heeft het syndroom van down, hij wilt alleen maar naar beneden. Hahaha! (Dit is overigens alles behalve denigrerend bedoeld, begrijp me niet verkeerd.) Gelukkig ben ik niet de enige die zich eigenlijk vreselijk ergert aan het fladderende vogeltje. De ontwikkelaar van de app heeft het spel inmiddels uit alle app stores gehaald, omdat hij de druk niet meer aan kon. En op Squishybird.com bijvoorbeeld, kun je wraak nemen op het vogeltje, door met de buizen te bewegen, in plaats van met het beestje zelf. Geweldig! Ook gok ik dat de makers van bovenstaand filmpje zich redelijk hebben opgewonden over het spel. Het is zo verschrikkelijk, dat je het wilt blijven spelen. Ooit zoiets onlogisch gehoord?

Nou, ik ga weer Flappy Bird spelen.

Aan welke app ben jij verslaafd?

Geef een reactie

