Ik zag je.

ster

Zachtjes trok ik de deur achter me dicht, en begon te lopen zonder concreet doel. Iets wat ik uit mezelf eigenlijk nooit doe. Ik liep het trapje op en voelde die rust. Het was zo goed als donker nog, en ik zag alleen het water, golvend op het ritme waarop de auto’s over de brug reden, in de verte. Een man met zijn hond, even zwijgend als ik. Ik liep en zag het schemeren, de man met zijn hond verdween, ik was alleen. Nergens was de maan of zon te zien, geen sterren aan de lucht. Behalve die ene ster, die daar zo duidelijk scheen. En ik wist zeker dat jij het was.

Geef een reactie

