Bomen.

tumblr_lwxal6wgv21qceomqo1_1280

Tot kort geleden zag ik het niet. Viel het me niet op of ontweek ik het? Misschien liep ik er voor weg, wilde ik het gewoonweg niet weten? In ieder geval kwam het niet bij me binnen, en nooit viel het me op. Mijn zon was nooit meer dan een geel stipje in de verte, als ik het überhaupt al zag. Mijn maan was simpelweg een wit figuurtje met mijn sterren als wat puntjes daar omheen. Mijn zonsondergangen waren ‘gewoon’ wat kleurtjes en mijn glas was altijd halfleeg. Maar er is iets veranderd, er is iets gebeurd, al weet ik niet wat. Om over de oorzaak nog maar te zwijgen. Het was totaal ongepland, onbekend. En toch is het er nu. Ineens kan ik mijn zon wél zien, en geniet ik van ieder klein straaltje wat er van meekrijg. Toch valt het me nu ineens op dat de maan niet ‘zomaar’ een wit figuurtje is, en kan ik niet meer om de sterren heen. Sinds een tijdje geleden blijf ik tijdens een zonsondergang, het liefst zo lang mogelijk staan. En sinds kort weet ik dat, zelfs twee halflege glazen, bij elkaar tóch helemaal vol zijn. Sinds een tijdje komt het bij me binnen, zie ik het, en sinds een tijdje valt het me op. Nog steeds zie ik vaak bomen, op een totaal lege weg. Maar soms zie ik hoe mooi die bomen eigenlijk zijn, en zie ik dat niet, dan zal ik ze altijd proberen om te zagen.

2 gedachtes over “Bomen.

Geef een reactie

