Onvoorspelbaarheid

IMG_2539

Als ik er bij nadenk, wat ik overigens soms een tikje (of misschien wel meerdere tikjes) te veel doe, besef ik me ineens hoe snel de tijd eigenlijk gaat. Terwijl uren, minuten of seconden zelfs, me soms onbeschrijfbaar veel te langzaam voorbij kruipen, verbaas ik me er regelmatig over hoe snel een maand bijvoorbeeld om gaat. Of een seizoen. Want ineens is het al maart. En ergens doet het toch wel een beetje pijn om te merken dat, al had ik maar twee ‘echte’ voornemens, ik er tot nog toe maar één daarvan uit heb laten komen. Want nee, het boek heeft tot nu toe niets aan mijn leven veranderd. En dat is mijn eigen schuld. Maar toch vind ik 2014, al telt het nog maar drie maanden, al een best bijzonder jaar. Het valt me op dat, wat ik me ook in mijn hoofd haal, alles anders loopt dan gepland of gedacht. Soms positief, soms negatief, maar altijd onverwacht. Niets anders willen dan schrijven, maar geen fatsoenlijk woord op papier kunnen zetten. Of juist tijdens een moment waarop het niet handig uitkomt, een hoofd hebben wat overuren draait. Ik kan er geen pijl op trekken. Ik ben onvoorspelbaar, maar ik zou niet weten wat ik zonder die onvoorspelbaarheid zou moeten.

4 gedachtes over “Onvoorspelbaarheid

Geef een reactie

